Stefan Jansen

Stefan Jansen

Door Stefan’s opleidingen in de cognitieve gedragstherapie en zijn ervaring als psychomotorisch therapeut is een geïntegreerde aanpak van lichamelijke en cognitieve interventies mogelijk in allerlei omgevingen. Hierdoor kunnen meerdere niveaus van interactie, communicatie, gedragsverandering en persoonlijke ontwikkeling bloot komen te liggen, waarbij er veel ruimte is om te ervaren, ontdekken en eigen te maken.

Zijn drijfveren zijn omkleed met humor en passie, maar vergeet niet dat een directieve en reflectieve aanpak hem niet in de weg staan om jou te zien groeien. Afhankelijk van die doelstelling, of die van de training kan Stefan werken vanuit de invalshoeken en methodieken van Kolb (leertheorie), Leary (interactiewijzer) en Young (schematherapie), maar werkt hij ook graag met gewoon ‘de mens’.

Goed om te weten:
  • Prijs op aanvraag
  • Minimaal 4 en maximaal 25 personen
  • Verschillende trainingen mogelijk
  • Verschillende thema's mogelijk

Voorbeeldprogramma (Kolb)

Deze training is geschikt voor kleine en/of grote groepen, die op een snelle, oplossingsgerichte en humoristische wijze de interactie en probleembenadering in het team duidelijk willen hebben. Door middel van de leertheorie van Kolb wordt duidelijk hoe men ‘leert’, deze benadering van ‘problemen’ is essentieel om te functioneren in teams. Kolb maakt onderscheid tussen denkers, doeners, dromers en beslissers. Een juist evenwicht, maar ook erkenning is belangrijk om een team effectiever, oplossingsgericht en zelfstandig te laten functioneren. Op een procesmatige en reflectieve manier worden figuurlijke obstakels omgezet in fysieke obstakels en worden teams steeds meer losgelaten in hun benadering van die obstakels.

 

Inhoudelijk gaat het team elke hindernis nemen, zonder enige uitleg. Volledig onervaren teams of zonder sportieve aanleg worden begeleid door een voorbeeld van de trainer. Veiligheidswaarschuwingen worden alleen gegeven indien het team dit zelf niet bedenkt. In de groep is er telkens 1 persoon die geblinddoekt wordt. Deze persoon wordt door het team begeleid, maar participeert niet in het proces. Het team moet deze persoon veilig de hindernis laten nemen. Door dit per hindernis te rouleren, wisselt bij elke hindernis de interactie van de groep. Er wordt feedback gegeven op benadering, de interactie (bij afwezigheid van de deelname van de geblinddoekte persoon), de beleving en uiteindelijk het resultaat.


    Informatie aanvragen